De Kapper!!!! - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu De Kapper!!!! - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

De Kapper!!!!

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

26 Februari 2010 | Tanzania, Kilangala

Het begon al in de internetspot! Die wordt gerund door een echtpaar van vage afkomst. Er zit van alles in het bloed maar helemaal puur is het niet. Prettig gevolg voor mij is dat de dame lang sluik haar heeft,wel onder een hoofddoek, maar je kan het net zien. Ze spreekt ook een woordje engels dus ik vroeg haar of ze een kapper wist die europees haar knipt.Het bleek toch een moeilijke vraag want ze stelde hem kennelijk aan alle aanwezigen in de internetspot,iedereen ging zich ermee bemoeien, een gepraat over en weer van je welste! Het grappige was dat het allemaal mannen waren!!!En mannen komen alleen bij de kapper om zich kaal te laten scheren.Na wat heen en weer gepraat stond er 1 jongen op van een jaar of 25 en zei

  • 26 Februari 2010 - 18:02

    Harold:

    leuk om je verhaal te lezen. hoelang blijf je daar nou nog?
    we missen je wel en de buurman ook.
    de hartelijke groeten van Harold en mn ouders

  • 27 Februari 2010 - 11:17

    De Buurman:

    Dat klopt,gelukkig hebben we een goede telefonische band, dat houdt het wel dragelijk. Maar toch, ik kan niet wachten....
    Buurman van Harold en Rogier

  • 27 Februari 2010 - 19:24

    Nijenheim:

    Dirkje wil graag dat je wat warm droog weer naar ons stuurt.
    Richard zendt je zijn groetjes, Silvia hoopt dat je buiten kan genieten van mooi weer.
    Frank zendt ook zijn groetjes
    Wim wil niets zeggen: "neeh" is zijn antwoord.
    Lieve nelleke, Afrika goed passen op de kinderen van Gijs.
    bijna 1 maart dus nog maar een maand te gaan, dan is je haar ook weer aangegroeid.
    gr Carla

  • 27 Februari 2010 - 19:58

    Miranda:

    Hoi Nelleke, het is steeds weer heerlijk om je verhaal te lezen. Maak nog wel even een foto van je haar!!!! Je kunt het ook prachtig vertellen. Wat gaat de tijd snel, over 32 dagen ben je al weer terug. Geniet er nog van, blijf gezond en zorg straks voor Eric!! Wat zal het fijn zijn hem weer te zien... enzo.Veel liefs van Cor en mij.

  • 28 Februari 2010 - 07:32

    Rob:

    Hee Nelleke.
    Hier weer eens een berichtje van mij! Bedankt voor de sms-jes. Ik speel ze door aan het team hoor! Terug sms-en lukt niet erg met dat mobieltje van Abrona!....
    Machtig verhaal van die kapper..... Lachen hoor! Ben benieuwd als ik je weer zie. Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. straks nog beter natuurlijk, als je met Eric rond gaat trekken!
    Met mij alles okay. Kon het even niet met mezelf vinden, maar nu wel weer hoor! verdriet is maar een bijzonder fenomeen! Zie het leven (en de lente!) met graagte tegemoed! Lekker in en om mijn huisje bezig, weer wat kilo's aan het verliezen, niet alleen fysiek, dus dat geeft weer fijne ruimte.... Snap je hem nog? Nou Nel(leke... hi hi), het gaat je goed en heel veel plezier met Eric!
    Groetjes;
    Rob.

  • 28 Februari 2010 - 10:32

    Klaske:

    Hé nelleke,
    Wat een genot om je verhalen te lezen en zo een glimp op te vangen van de wereld waarin je nu zit! Enorme bewondering voor je moed en flexibiliteit! En al die muizenissen... lijkt me niet wat! Fijn dat Eric er bijna is, kan me voorstellen dat het heel belangrijk is hem te laten zien waar je mee bezig bent. Het is zo'n andere wereld dat je er vanuit hier bijna geen voorstelling van kunt maken. Hier is trouwens de winter bijna voorbij, heerlijk, bolletjes komen boven! Ik hoop dat jullie samen een paar heerlijke weken tegemoet gaan en verheug me erop je verhalen 'life' te horen! Veel liefs,
    klaske

  • 28 Februari 2010 - 12:12

    Femke:

    Ik kan Anneke (de chef, 57) net geruststellen met het feit dat er ook mensen zijn die niet eens weten wat een computer is..! Haha. Nja mooi verhaal van de kapper in ieder geval. Er slingeren hier ook overal tondeuses rond, want de mannen scheren elkaars koppen. Ik geniet hier van het steeds mooiere weer en van zonsopgangen als ik 7 uur begin met m'n ontbijtwerk. Het is ongelooflijk warm, van de week 21 graden in de zon op het terras, op 1600 meter!! Wirklich ünglaublich!
    Lieve Nel, veel plezier en succes nog, en pas je een beetje op de buurman?
    Später!

  • 28 Februari 2010 - 13:45

    Marianne:

    Hoi Nelleke,
    Je hebt wel een risico genomen door Europees haar in een Afrikaans land te laten knippen maar een beperkt risico want ..... het groeit altijd weer aan! Uit je verslag blijkt dat je je met veel verschillende dingen moet bezighouden en dat lijkt mij niet makkelijk vooral omdat alles zoveel tijd kost.
    Ook is het vermoeiend om telkens te moeten schakelen naar iets anders. Het klinkt mij bekend in de oren. Fijn dat Eric er over een week is! Maak er een gezellige tijd van.
    Groet, ook van Sietze

  • 01 Maart 2010 - 22:07

    Wim En |Bernie:

    Ja hoor hij was er gisteren. "De Eric" himself. Heeft voor 'n week gegeten. Zijn volgende maaltijd is dus waarschijnlijk bij jou. Rijst, kip en groenten. Wist niet dat je in de overgang zat! Geen foto's op de site!!! Denk je dat Eric het wel gezien zou hebben dat je naar de kapper was geweest??? Grapje!
    Wij hebben een geweldige week gehad in Oostenrijk. Heel dubbel maar wel goed. Ze heeft haar kleinzoon zien afskieen. We hadden een houten bank uit een kroeg geleend zodat Diny kon zitten. Helemaal geweldig. We hebben trouwens mooi weer gehad, 3 dagen zon.
    Qua weer niet veel verschil met Nederland. Veel regen.
    Onvoorstelbaar dat Eric volgende week alweer aansluit. Wat gaat de tijd toch snel. Hopelijk heb je veel opdrachtjes voor hem. Groet en een dikke knuffel vanuit het natte Zeist.

  • 02 Maart 2010 - 14:59

    Rogier Schipaanboord:

    Ha Nelleke,

    Een beetje late reactie maar ik denk dat je het toch steeds leuk vindt om het te lezen!
    Leuk om weer een nieuw verhaal te lezen!
    Ik geef je het advies om je haar helemaal kort te knippen.
    Want dan hoef je voorlopig niet meer naar de kapper.
    En dan zien die mensen ook sneller dat je je haar hebt geknipt.
    Vindt je 75 cent niet een beetje heel erg overdreven?
    Je hoeft ons geen succes met de winter te geven,
    want bij ons schijnt het zonnetje al!
    Ik snap dat je het leuk vindt dat je man komt,
    want ik zou ook geen drie maanden zonder mijn ouders kunnen.
    Suuces met les geven zoals computerles,taalles,rekenles en godsdienstles.
    Als jij het wilt wil ik het kabinet wel weer overeind zetten!
    Ik zal reacties blijven plaatsen zolang je in Tanzania bent!
    En succes met je werk!

    Van Rogier je buurjongen

  • 02 Maart 2010 - 22:22

    Andere Nelleke:

    Lieve Nelleke
    wat heb je weer een mooi verhaal gemaakt.
    Ik ben vooral onder de indruk van je werk, wat een diversiteit.
    En die kapperverhalen, ik kan me voorstellen dat het er helemaal zo gek nog niet uitziet, maar wellicht is het verstandig om nog even te wachten met foto's te plaatsen, tot Eric onderweg is. Hij mocht zich eens bedenken...
    Maar wij sturen hem gewoon weg hoor! Het is hier nu overdag inmiddels lente geworden, 's nachts wintert het nog even door, maar het begin is er!
    Heel veel liefs van de schoonzus van de buurman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Kilangala

tanzania

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

Thuis

29 Maart 2010

Hallelujah Safari

24 Maart 2010

laatste bericht vanuit Sumbawanga......

16 Maart 2010

Save....

09 Maart 2010

Big surprise.....!!
Nelleke

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 18303

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 01 April 2010

tanzania

Landen bezocht: