laatste bericht vanuit Sumbawanga...... - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu laatste bericht vanuit Sumbawanga...... - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

laatste bericht vanuit Sumbawanga......

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

24 Maart 2010 | Tanzania, Kilangala

Het is vandaag woensdag en zondag vertrekken we uit Kilangala voor de terugreis naar Nederland.Nog een paar dagen te gaan dus...Ik zit alleen in de internetspot, want Eric is druk! Hij is op pad met 1 van de teachers om prijsopvraag te doen wat een hek om de school kost aan materialen.De laatste dagen is hij in de weer geweest om een tekening te maken van een hek met allerlei bijbehorende berekeningen en vandaag dus kijken naar materialen en de kosten.
Ook heeft Eric 7 teachers de belangrijkste dingen van WORD en EXCEL geleerd en hebben we een "hand-out" gemaakt zodat ze er mee verder kunnen als we weg zijn.En een plan om het stap voor stap te gaan implementeren in de missie. Dus we zitten bepaald niet stil....als het goed gaat en er is elke avond stroom(wat vorige week dus niet het geval was, en dan ligt je hele werkschema doorelkaar) kunnen we alles afronden en dat is een goed gevoel.Zowiezo blijft het natuurlijk lastig om de computers te gebruiken vanwege de paar uur electriciteit per dag.....

Ik lees dat er mensen zijn die iets willen doneren.Geweldig! Het lijkt me goed om een en ander te laten zien en te vertellen over waar het
geld aan besteed gaat worden.Dat kan het beste als we weer thuis zijn. Dus mensen die willen doneren kunnen zich melden!Verder heb ik een aanbod gekregen van een organisatie die alle giften wil verdubbelen tot een max. van 5000 euro! Niet verkeerd....

Fijn om te lezen dat het project aan de Harmonielaan zo voorspoedig verloopt!! Er zijn zo wat ups en downs, maar dat hoort erbij.Alles voor het goede doel.

Het weer hier is prachtig geworden. De regentijd loopt op z'n eind en de zon is er elke dag.Het afscheid zal niet makkelijk zijn, want ik heb hier een hele fijne tijd gehad, maar aan de andere kant is het ook heerlijk om weer naar Nederland te gaan en jullie allemaal weer te zien en;
-bruin brood met kaas te eten
-douchen met warm water(ipv bij de koude kraan of met een teiltje)
-iets anders te eten dan, bonen, rijst tomatenprutje. Dit overigens met veel respect,want ik kreeg goed eten in vergelijking met mijn dorpsgenoten die soms niet eens iets te eten hebben of alleen maar pap eten.
-een lekker wijntje drinken
-terrasje pikken enz.
Allemaal dingen waar je goed buiten kunt heb ik weer gemerkt, maar waar wij rijke Nederlanders toch maar mooi van mogen genieten.
Zondag vertrekken we dus vroeg uit Kilangala voor het eerste barre traject naar Mbeya!!Dan zijn we een dag in Mbeya om bij te komen en daarna nemen we de bus naar Dar es Salaam, om een dag later naar Nederland te vliegen.Al met al zijn we er 5 dagen druk mee. Het kan 1 dag sneller, maar dan kom je verkreukeld thuis en dat lijkt me niet verstandig.We zullen vanuit Mbeya julie nog bijpraten.
Ga nu nog even boodschappen doen(oploskoffie, koekjes en eem MARS. jippie!)

Gisteren is heel plotseling 1 van de hulpen van Jenny(de vrouw van Moses) vertrokken. Een meisje van 15 jaar, nooit naar school geweest en heeft bij Moses en Jenny werk gekregen in het huishouden in ruil voor kost en inwoning. In Afrika zie je dit heel veel. De familie van het meisje vond dat ze maar weer naar huis moest komen om voor de familie te gaan werken....Dat is dan weer zo'n brok in je keel moment....ze vond het zo erg om weg te moeten....

Lieve mensen, we gaan nog genieten van de laatste dagen hier en hopen jullie 29 maart te kunnen melden dat we de barre tocht zonder al te veel problemen volbracht hebben...Duimen maar...

Liefs, Nelleke

• 24 Maart 2010 - 09:32

Vin, Cin & Sanne:

Geniet er nog even van. Ik bel jullie zaterdag nog even. Dikke kus van ons XxX.

• 24 Maart 2010 - 11:55

Ineke:

Wat fijn dat jullie het goed hebben en goed doen. Een hele goede reis en we hopen elkaar weer in harmonie te ontmoeten bij een maaltijd sessie....x

• 24 Maart 2010 - 11:55

Ineke:

• 24 Maart 2010 - 13:01

Nelleke ( H):

Lieve luitjes,

sterkte met het afscheid de komende dagen. Voor ons zal het ook weer wennen zijn dat jullie straks weer thuis zijn, dan gaat onze logee weer weg. We genieten van de wandelingetjes elke dag. Yara is echt lief, en we zijn inmiddels helemaal gewend aan elkaar!
    Maar ik weet zeker dat ze het ook heel leuk zal vinden om weer op de Harmonielaan te zijn, zeker nu er zoveel nieuwe baasjes zijn.
    Ik hoop dat Koos dat gat dicht heeft tegen die tijd. Wel handiger met Yara in huis.
    Geniet nog even van de laatste dagen, en goede reis zondag!
    Liefs jullie schoonzus

• 24 Maart 2010 - 13:52

Hans En Dianne:

Leuk om te lezen, dat jullie het nog steeds goed naar het zin hebben.
    Volgend jaar gaan jullie zeker samen 3 of meer maanden?
    Gaat Eric in Zeist ook Word-trainen? Geniet van de laatste fase en succes alvast met de terugreis! We zien jullie komst tegemoet! Hans, Dianne en kids

• 24 Maart 2010 - 19:38

Siebe En Trientsje:

iedere keer weer even meegenieten!(en weer een nacht vol gedachten over Kilangala)wensen jullie heeeeele goeie terugreis en tot gauw een keer