Save.... - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Save.... - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Save....

Door: Nelleke/Eric

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

16 Maart 2010 | Tanzania, Kilangala

Vervolg van onze reis terug naar Kilangala is uitstekend verlopen. Het bewijs dat het goed was dat Moses en Nelleke mij kwamen halen is overduidelijk geleverd. De 300 km over onverharde weg was een spectaculaire tocht, met de 4wd waren wij in 1 dag over, de buspassagiers hebben twee dagen langs de weg moeten verblijven voordat zij gered werden met vervangend vervoer. De regen van de laatste nacht had de weg op een tweetal plaatsen vrijwel onbegaanbaar gemaakt en diverse bussen en vrachtwagens zijn vast komen te zitten en versperden daarmee de weg. Onzwe Toyota 4wd met superdriver Moses heeft ons heelhuids via maisvelden, greppels, diepe sporen, etc safe thuisgebracht. Bij mijn introductie inde missie en in de kerk is dit verhaal ook breed uitegmeten alsmede het verhaal van de kast in Mbeya. Ontangst buitengewoon hartelijk, ik voel mij hier helemaal thuis, en ben onmiddelijk benoemd als teacher Word en Excel. De cursus is elke avond van 20 tot 22 uur want dan is er stroom via de generator. Als er 6 comp opgestart zijn gaat het licht van het lokaal vanzelf uit, want het wordt wat veel. Gisteravond vielen het 1e kwartier alle comp 4x uit, dus SAVE your document is een goede raad. Eric

Lieve allemaal,
Dank voor jullie reacties! Toch kan ik het niet nalaten om te vertellen dat wij zeer emotioneel geraakt zijn door het geweldige initiatief van mijn broer Koos. Het toetsenbord weigerde een half uur dienst, omdat onze tranenn hun weg vonden op het toetsenbord. Geweldig! Goed voor beeld doet goed volgen!! Als dit project succesvol verloopt ben ik een sterk voorstander dat ook de rural area called Friesland uit zijn isolement gehaald wordt dmv. een dergelijk project. Kortom hulde! Golfplaten zijn hier in allerleui soorten en maten verkrijgbaar dus wij willen deze graag doneren.

Nu even tot de orde van de dag! Het gaat hier goed. We hebben het puur druk hier. Er moeten zelfs to do lijstjes gemaakt worden om de boel een beetje in de hand te houden. De tijd die we nog hebben begint ook een rol te spelen.En die tijd begint dus te dringen....We hebben daarom besloten om niet verder in Tanzania te gaan reizen, het wordt gewoon te veel en we hebben het erg naar ons zin in Kilangala. We gaan nog wel 2 trips in de buurt maken maar dat zijn dagtochten die we vanuit huis kunnen doen, dus dat is in ieder geval nog iets. We zijn er op deze manier tevreden mee.Eric heeft de zon meegenomen. Voordat hij kwam regende het behoorlijk veel en was het een natte boel. Sinds hij er is, schijnt de zon volop en hebben we nog geen druppel gehad....Een prettige bijkomstigheid! Femke!!!! Gefeliciteerd met je verjaardag in Oostenrijk! We zullen op je klinken met een kopje thee of water, alcohol zit er niet echt in....
Groeten van bibi, mariem, Nelleke


  • 16 Maart 2010 - 09:39

    Marlies:

    Hoi!
    fijn om weer een berichtje te lezen! sms-en komen intussen aan, maar wat een gedoe!
    Hier alles prima, ik heb contact met oma, jullie krijgen de groeten van haar. Ik druk zo op printen en dan kan ze morgen ook meegenieten met jullie verhalen!
    Die goeie ouwe ome Koos he, ik ben hem zo dankbaar! ik dacht dat ik voor altijd op straat moest leven.. Haha!
    Hebben jullie al ideeën over donaties?

    Have fun! liefs, Marlies

  • 16 Maart 2010 - 11:30

    Deurne:

    Wat een blub! er is enige overeenkomst met de weg terug uit het bos na flinke regenbuien in Suriname, ik en onze locale medereizigers waren zeer tevreden met de 4wd bus met chaffeur, zeker toen ik mensen tot hun knieeen in de bauxiet drab zag staan wachtend totdat hun auto eruit getrokken werd en wij ook verder konden:hoe betrekkelijk is time management... als de stroom uitvalt enzo, liefs

  • 16 Maart 2010 - 12:50

    Emmy:

    Hoi Nelleke en Eric
    Ik ben weer helemaal bij gelezen. Wat een ervaringen allemaal. Het moet toch een heel bijzonder gevoel zijn om 3 maanden in een hele andere cultuur te zijn. ik vind het leuk om zo een stukje mee te krijgen van je verblijf in Tanzania. Ik begin er zelfs ook zin in te krijgen ondanks alle toestanden. En Eric zo te horen heb je de reis goed volbracht. Gelukkig maar. Viel het nog een beetje mee?
    Ik hoor alle verhalen wel als jullie weer thuis zijn.
    Hoe kan ik wat geld storten?
    heel veel plezier en succes de laatste dagen!
    groetjes Emmy

  • 16 Maart 2010 - 18:38

    Nelleke:

    Tja, Redden, dat is jullie titel, maar blijkbaar het adagium van de fam Nieuwenhuis, als ik het verhaal van Koos mag geloven ( en dat mag toch koos?).
    Wij redden het hier ook wel met Yara.
    Tenminste... is het normaal dat ze ook in huis poept? en moet ze altijd zo boeren na het eten? en luistert ze bij jullie ook zo goed maar niet heus als ze net poep aan het eten is?
    nee hoor, ik zal jullie niet ongerust maken. Het valt allemaal wel mee.
    En we zijn heel blij om zo vaak lekker buiten te lopen in de lente, want dat begint het nu echt wel te worden hoor!
    liefs, en fijn dat jullie het zo leuk en druk hebben in Kilangala!
    liefs van ons allen

  • 16 Maart 2010 - 19:47

    Ellen En Tim:

    Hallo daar,

    Ik mocht van Meneer Koos van de opvang even op internet om jullie bericht te lezen. Vriendelijke he?
    Zonder dollen, fijn om te lezen dat jullie het goed hebben. En leuk wat nieuwe foto's. Vooral die van even Apeldoorn bellen hihi.Ik lees dat jullie lekker in Kilangala blijven gezien de drukte om het to-do lijstje af te werken. Lijkt me inderdaad een raar gevoel dat de tijd begint te dringen en de 3 maanden er zowat op zitten.

    Hier gaat alles goed. Afgelopen weekend een dagje wezen skiën in Landgraaf. Dit keer zonder gips thuisgekomen, haha goed he? Vrijdag onder het mes voor die moedervlek.

    Veel succes en plezier daar. Tot het volgende bericht!

    Liefs Ellen en Tim

    P.S. Het weer wordt hier langzaam aan beter.

  • 17 Maart 2010 - 20:03

    Paramaribo:

    Gelukkig goed aangekomen en nu de laatste loodjes waarbij zelfs Eric een bijdrage kan leveren. Heel veel succes en geniet nog even van de mooie omgeving en relaxte leefstijl.
    Groet, S&M

  • 17 Maart 2010 - 20:02

    Paramaribo:

    Gelukkig goed aangekomen en nu de laatste loodjes waarbij zelfs Eric een bijdrage kan leveren. Heel veel succes en geniet nog even van de mooie omgeving en relaxte leefstijl.
    Groet, S&M

  • 17 Maart 2010 - 20:54

    Siebe:

    wat goed dat jullie het zo naar je zin hebben,en wat een mooie foto`s geniet nog van de laatste weken en dan gaan we elkaar vast spreken.wij hebben alweer een normaal ritme maar afrika komt geregeld ter sprake.
    groet siebe

  • 21 Maart 2010 - 20:42

    Koos Nieuwenhuis:

    grappig dat als je je eenmaal op de goede werken stort,je overal dezelfde problemen tegenkomt,ook ik heb te maken met bureaucratie en niet meewerkende autoriteiten terwijl ik bezig ben jongeren een kans te geven aan de harmonielaan is het een komen en gaan van allerlei polities boze buren vertrouwensartsen GGD hulpverleners ze verstoren alleen maar het proces waar ik in zit met mijn bewoners,
    maar we laten ons niet kisten.,zelfs als we wat pech hebben met oa de verbouuwing van de keuken ,een project wat mij na aan het hart ligt omdat de openhaard niet helemaal gelukt is dat laatste gaat zich misschien nog ten gunste keren omdat er plannen zijn om daar een drive in garage van te maken (ik vond het gat in de zij gevel ook al een beetje groot ,maar nelleke en eric laat je verrassen het is met zoveel liefde bedacht (,onder het roken van menig sigaretje )
    Ik heb een bedrag van 50 Euro kunnen organiseren door alle lege bier flessen in te zamelen onder de bewoners bij deze dus ik hoop dat je er suiker voor in de pap voor kunt kopen
    nelleke en eric wij groeten jullie maak er nog wat van .koos en bewoners harmonie laan.
    ps zoals ik al zei de autoriteiten werken ook hier niet mee de laatste streek is dat ze ons afgesloten hebben van gas en electra,ach de zomer komt eraan.

  • 21 Maart 2010 - 20:42

    Koos Nieuwenhuis:

    grappig dat als je je eenmaal op de goede werken stort,je overal dezelfde problemen tegenkomt,ook ik heb te maken met bureaucratie en niet meewerkende autoriteiten terwijl ik bezig ben jongeren een kans te geven aan de harmonielaan is het een komen en gaan van allerlei polities boze buren vertrouwensartsen GGD hulpverleners ze verstoren alleen maar het proces waar ik in zit met mijn bewoners,
    maar we laten ons niet kisten.,zelfs als we wat pech hebben met oa de verbouuwing van de keuken ,een project wat mij na aan het hart ligt omdat de openhaard niet helemaal gelukt is dat laatste gaat zich misschien nog ten gunste keren omdat er plannen zijn om daar een drive in garage van te maken (ik vond het gat in de zij gevel ook al een beetje groot ,maar nelleke en eric laat je verrassen het is met zoveel liefde bedacht (,onder het roken van menig sigaretje )
    Ik heb een bedrag van 50 Euro kunnen organiseren door alle lege bier flessen in te zamelen onder de bewoners bij deze dus ik hoop dat je er suiker voor in de pap voor kunt kopen
    nelleke en eric wij groeten jullie maak er nog wat van .koos en bewoners harmonie laan.
    ps zoals ik al zei de autoriteiten werken ook hier niet mee de laatste streek is dat ze ons afgesloten hebben van gas en electra,ach de zomer komt eraan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Kilangala

tanzania

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

Thuis

29 Maart 2010

Hallelujah Safari

24 Maart 2010

laatste bericht vanuit Sumbawanga......

16 Maart 2010

Save....

09 Maart 2010

Big surprise.....!!
Nelleke

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 18294

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 01 April 2010

tanzania

Landen bezocht: