Big surprise.....!! - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Big surprise.....!! - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Big surprise.....!!

Door: Nelleke/Eric

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

09 Maart 2010 | Tanzania, Kilangala

Om bij het begin te beginnen...
De man achter loket 6 op de airport van Nairobi, waar ik over moet stappen, is onvermurwbaar: het systeem geeft aan dat de gate gesloten is en dat ik vanavond (zondag) niet meer naar Tanzania kan! Geen boardingpass for me, mijn reisschema gaat nu al volledig over de kop. Overigens is hij erg bereidwillig, hij weet wel een goed hotelletje voor mij, even wachten en hij komt eraan. Dan maar terug naar de gate voor Dar es Saalam en al mijn charmes ingezet om daar een boardingpass te regelen. Tot een kwartier voor vertrek nog niet geregeld (allerlei mensen konden ineens weer eerst geholpen worden), ik wilde liefst zelf door de bagagescanner kruipen, in een draf naar het vliegtuig, welke moet ik hebben...? De minimaal 5 passagiers die toen nog na mij binnenkwamen hebben alle een rust over zich..., nou ja, dit is dus Afrika.
In Dar es Saalam staat het afhaalteam van 3 mensen gereed om mij naar het hotel te brengen. Inmiddels heb ik een onderhandeling met douane over (nog) een visum voor weer 50 euro achter de rug en een wisseltruc met geld op tijd ontdekt.
Van 1 tot 5 uur geslapen, bus gehaald en op weg (2e etappe).
De weg is goed, de bus rijdt harder, sommige andere bussen kunnen nog harder (en halen dus gewoon in op een smalle 2-baans weg). Ik word wreed gestoord in mijn ochtenddutje door een slecht wegdek. Het blijken enkele snelheidsdrempels te zijn: we rijden gewoon door een wildpark. De giraffen staan op enkele tientallen meters van de weg in grote getale van de bomen te eten. Wel raar dat er geen drempels zijn terbescherming van al die mensen, die allemaal langs de weg lopen!
Na 13 uur bustocht door het land, een dag in Mbeya voor de boeg om vervolgens met Moses op woensdag naar Kilangala te gaan, eindigt in een big surprise: Moses staat mij bij de bus op te wachten, wijst mij het hotel en de kamer, en daar, achter de kast.....staat Nelleke!!
Zij is meegekomen, wij vermaken ons vandaag in Mbeya, zitten nu in het interenetcafe en reizen morgen (met een busje vol) naar Kilangala!

Ja, stond ik daar achter het raam te wachten tot mijn echtgenoot eindelijk aankwam. De hotelkamer keek uit op de ingang, dus ik kon hem aan zien komen. En toen achter de kast(nee, niet erin!) me verstopt.
Het was een prachtig gezicht hoe het langzaam ging dagen dat ik er wel eens zou kunnen zijn.Inmiddels al aardig bijgepraat en verkennen nu Mbeya. Het was gisteren tijdens de rit naar Mbeya gelukkig ook goed weer wat de reis aanzienlijk vergemakkelijkt.Toch 10 uur gedaan over 350 kilometer en 2 lekke banden overleefd.We hopen jullie snel weer te kunnen schrijven en dan met name Eric, met zijn eerste indrukken vanuit Kilangala.
Het is in ieder geval heerlijk om hier samen te zijn!
Liefs, Nelleke


  • 09 Maart 2010 - 13:50

    Ellen & Tim:

    Wat een leuke verrassing zeg! Echt heel erg leuk! Had het gezicht van Eric wel willen zien haha. Geniet lekker van de tijd daar saampjes.

    Liefs van ons

  • 09 Maart 2010 - 15:28

    Marlies:

    Wat leuk! En fijn dat je goed aangekomen bent. Weliswaar met een flink avontuur zo te lezen! We maakten dan wel een vergelijking met alleen naar India gaan, maar dit heb ik gelukkig niet meegemaakt!
    Geniet er van, zo samen!
    liefs Marlies

  • 10 Maart 2010 - 08:05

    Herman En Nelleke:

    Wat een verrassingen zeg, verkeersdrempels in de Afrikaanse binnenlanden, giraffen langs de weg, Nelleke uit de kast, kortom, daar halen onze verrassingen het niet bij... ( Hoewel Yara behoorlijk haar best doet om ons te verrassen met een dampend kadootje...)
    Geniet maar fijn van elkaars gezelschap!
    liefs van de (schoon-)broer en zus.

  • 10 Maart 2010 - 17:41

    Siebetrientsje:

    tsja Africa he! gaat alyijd anders dan je denkt! goed om te lezen dat jullie elkaar weer gevonden hebben! maak er wat moois van!!! heel vel groetjes

  • 11 Maart 2010 - 14:03

    Ria Mas:

    Dat wordt nu dus extra genieten, zo met z'n tweeen. En Erik de kou van hier verruild voor het wat aangenamere weer. Leuke kaart trouwens weer op Nij. gekregen. Fijne tijd verder. groetjes Ria

  • 11 Maart 2010 - 23:02

    Sietze En Marianne:

    Ja, reizen heeft veel verrassingen van gepland tot ongepland!
    Veel plezier samen en hartelijke groet uit Suriname

  • 12 Maart 2010 - 09:22

    Ronald En Marieke:

    Wat een geweldige verrassing achter die kast. Wat een reis maar wat een beleveing. Wij wensen jullie heel veel plezier. Heerlijk om elkaar weer te zien en een goede tijd toegewenst vanuit een koud Nederland.

  • 13 Maart 2010 - 10:23

    Miranda:

    Lieve Eric en Nelleke, Wat een reis Eric! Ik krijg iedere keer als ik weer een nieuw verhaal lees kippenvel. Wat heerlijk dat jullie nu samen de dingen daar kunnen beleven.Geniet ervan! Liefs van Cor en Miranda

  • 14 Maart 2010 - 10:41

    Diane:

    Na zo'n reis is het natuurlijk fantastisch op zo opgewacht te worden door Nelleke!! hartstikke goed!!
    Fijn ook om dan zo'n plaats samen te verkennen, en daar even wat tijd voor elkaar te hebben. Geniet ervan.. van elkaar..
    veel liefs van Koos en Diane

  • 14 Maart 2010 - 16:02

    Andrea Van Der Meer:

    Ha Nelleke en Eric, Zo te horen heb je op je reis de locale economie flink gesponsord, Eric. Maar fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en Nelleke je kwam verrassen! Geniet er van samen, Nellekes dorpsgenoten zullen wel nieuwsgierig zijn , dus jullie zullen het wel druk hebben voordat jullie op reis gaan. Heel veel plezier! Hart. groeten,Andrea

  • 14 Maart 2010 - 19:16

    Koos Nieuwenhuis:

    fantasties eerst een en nu twee mensen die zich inzetten voor de minderbedeelden in deze wereld,en wij thuisblijvers? mopperen over futiliteiten zoals files wouter bos die stopt het salaris wat dit jaar niet eens omhoog gaat etc etc.
    ik heb besloten het goede voorbeeld van mijn zus en zwager te gaan volgen ,ook ik ga me inzetten voor de kans arme voor de minder bedeelden ,moet ik daarvoor naar het verre buitenland? neen goed doen kan ook zeer van dichtbij,ik heb bessloten dat ik mij ga inzetten voor de randgroepjongeren in en om zeist, och het is zo een bevrijding om te merken dat je zoveel goed kan doe met een praktiese benadering,al snel bleek dat er zoveel te bereiken is met puur praktiese hulp al die ontspoorde jongeren die gewoon een dak bovenhet hoofd nodig hebben,ik weet zeker dat het helemaal in de geest van nelleke en erik is om ze meteen een tijdelijk onderdak aan te bieden in natuurlijk de plek die nu leeg staat in zeist Harmonie laan zeist...wat klopt de straatnaam ook met de geest van het plan ,waar nelleke en erik ongetwijfeld achter zullen staan ,overleg met hun is op deze afstand natuurlijk wat lastiger ,maar ik weet zeker dat ze instemmen met dit geweldige plan .
    Het is zo heerlijk om al die blije gezichten te zien ,wat een opluchting dat deze kansarme nu eindelijk een veilg dak boven het dak hebben,ze zijn ook met weinig tevreden,waar ik eerst dacht slechts 6 dakloze te kunnen vestigen wilden zij zelf de geboden kans graag met meerdere delen,al snel werd het aantal geholpenen met 13 jongeren uitgebreid.! het is een vrolijke boel aan de harmonie laan.nooit zal ik meer geloven in de idee dat deze jongeren ondankbaar zijn ,ik vond het ronduit ontroerend dat een van de nieuwe bewoners meteen aanbood een openhaard te maken nadat hij van mij hoorde dat dat eigenlijk nog de enige materieele wens is die jullie nog hebben ,hij is meteen begonnen !!
    (gezien de beperkte plaatsings mogelijkheden heeft hij gekozen om de openhaard te plaatsen op de plek waar nu de keuken is)Ik vond het het niet juist zij initiatief te doorkruisen met allerlei bijzaken ,zoals,waar moeten we dan nu koken) de geest waarin het een en ander gebeurt is zeer positief,
    een andere bewoner zet zich in om jullie bij terugkomst te kunnen begroeten in een meer groene omgeving(tanzania is toch ook erg groen) ze kweekt groene planten ,met zon geestdrift dat ik nie wilde vragen waarom ze zo beperkt is in haar planten soort keuze,kortom er gebeuren mooie dingen in de geest van waarin jullie bezig zijn ,ik ga nu afsluiten ,omdat ik nog een stuk afdekzeil moet brengen voor het afdichten van een openhaard gat naar buiten wat perongeluk iets groter is uitgevallen dan de bedoeling was,maar ach het vriest niet meer .zeer hartelijke groeten uit een meelevend nederland. je broer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Kilangala

tanzania

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

Thuis

29 Maart 2010

Hallelujah Safari

24 Maart 2010

laatste bericht vanuit Sumbawanga......

16 Maart 2010

Save....

09 Maart 2010

Big surprise.....!!
Nelleke

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 18294

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 01 April 2010

tanzania

Landen bezocht: