muizen...... - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu muizen...... - Reisverslag uit Kilangala, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

muizen......

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

18 Januari 2010 | Tanzania, Kilangala

Het leven is niet altijd makkelijk datweten jullie allemaal maar afgelopen donderdagnacht had ik het echt spaans benauwd!
Ik lag lekker te slapen toen ik midden in de nacht in een fractie van een seconde rechtop in m'n bed zat, er knaagde iets aan het laken en er zat iets aan m'n haar wat er niet hoorde!Geen licht dus paniek in het stikke donker. Ben als de rook naarde generatorgelo[pen en heb licht aangedaan op de slaapkamer en ben helemaal ingepakt weerin m'n bedgaan liggen. Watik al vermoedde klopte; ik had een speeltuin voor muizen boven mijn bed op de klamboe!Niet van die kleine bruine muizen maar hele grote grijze met lange staarten. Na een paar minuten hoorde ik ze overal, langsdemuur,kast onder het bed. Ik heb de rest van de nacht rechtop in bed gezeten en alles gevolgd. Ik kon geen kant op want in de rest van het huis was het stikdonker. De watchman deed zijn ronde, zijn stoelwas leeg...Tegen de ochtend waren ze vertrokken en ben ik voorzichtig opgestaan, me aangekleed en de eerste huilbui was een feit.Die muizen waren ernatuurlijkal veel langer,maar ben er niet wakker van geworden. Ik heb Trientsje en Mozes gesmst en ze kwamen meteen kijken en hebben mij wel heel erg getroost. De watchman sloeg en passent met een slipper 2 dood en is de rest van de dag bezig geweest met gif kopen (moest van heel ver komen) en hij heeft dat gif overal in huis verspreid op plakjes tomaat. Overdag zitten de muizen tussen het plafond en het dak, dus ging hij via een luik ook het plafond op. Het leek een seconde daarna wel of het regende; muizen schoten alle kanten op en ik hoorde ze lopen over het plafond...
Akelig allemaal, maar ook dit verhaal heeft weer een happy end; ik mag bij Trientsje slapen en overdag ben ik in m'n eigen huis en dat gaat heel goed.
MAAR VERDER GAAT ALLES GOED!!! Ik geniet van het wonen en werken hier, van de prachtige natuur en gisteren kregen we een cadeautje; er trad een koor uit Soembawanga op in de kerk en dat is genieten, wat een prachtige muziek en ook geweldig om te zien. Op dit moment zijn de Afrikaanse voetbalkampioenschappen en er zitten bij Mozes (projectleider,waar we ook warm eten)zo,n 30 mannen naar de tv te kijken in een kamer van 4 bij 4!!!! Prachtig om te zien.
Lieve mensen, dank jullie voor alle reacties, blijf het vooral doen....
Liefs, Nelleke

nb voor mijn "schoolwerk" zie ook www.protanz.nl

  • 18 Januari 2010 - 11:59

    Marlies:

    Oh wat vies!
    ik hoorde het gisteren al van pap. Ik kan me er geen voorstelling van maken, maar het klinkt heel akelig! Ik hoop dat ze je huisje gauw met rust gaan laten en dat je weer lekker kunt slapen. Sterkte!
    En verder gewoon weer veel plezier met de rest natuurlijk!
    Liefs, Marlies

  • 18 Januari 2010 - 14:51

    Nelleke:

    O wat akelig, al die muizen, en zo te lezen zien ze er uit als ratten, nog erger! Brrr..
    fijn dat je zo geholpen wordt, enne misschien hebben ze daar ook een poes, of een jong tijgertje ofzo?
    Hier is het inmiddels niet meer wit, in een paar dagen tijd is alles weggedooid. Dus op naar de lente dan maar!
    dikke kus, Nelleke

  • 19 Januari 2010 - 10:10

    Ria :

    Ik kan me een heel klein beetje voorstellen wat jij 's nachts meemaakte, want wij hadden een paar dagen geleden twee muizen onder en later in de slaapkamer/ Wat een herrie maken die beesten, maar wij zijn ze kwijt.
    Maar je maakt dus weer heel wat mee daar.
    groetjes Ria mas

  • 20 Januari 2010 - 11:48

    Robert En Els:

    Hé, lieve schoonzus.....

    Je schrijft wel HEEL ERG BEELDEND! Beter een kudde honden dan een kudde muizen! En dan moet je nagaan: als we ergens in de velden lopen en ik denk "kom, even een paar honden aktiveren", dan roep ik altijd vrolijk: "Zoek zoek zoek, waar zijn de souris??" en dat geeft altijd enthousiaste snuffel- en graafpartijen! Ik betrapte me er vanmorgen op, dat m'n vrolijke aanmoediging stokte in m'n keel... Opeens zag ik je weer zitten, die nacht. Dat had je niet zo bedoeld,toen je zei vrijwilligerswerk in T te gaan doen, toch????? Enfin, blijf vooral volop genieten van de rest; ook namens R die zich afvroeg of jullie wel genoeg uilen hebben... XXX, Els

  • 22 Januari 2010 - 07:04

    Rogier Schipaanboord:

    Ik hoop niet dat het nog vaker gebeurd want ik hou er in iedergeval niet van!!!!

    Groeten: Rogier, je buurjongen.

  • 22 Januari 2010 - 20:00

    Willeke,ton Werkhove:

    hallo Nelleke.

    Op jullie kerstkaart vond ik je adres.We vinden het leuk om zo je verblijf in Tanzania te volgen.Wat een avontuur. Volgens mij is dit nog heftiger dan Ghana.Het lijkt me geweldig.
    Veel succes en vooral veel plezier.We blijven je volgen.

    groetjes

  • 23 Januari 2010 - 06:58

    Rob:

    Heee Nelleke! Toch eindelijk je weten te vinden! Kwam op het werk en wat stond daar?! Een piepklein geluksolifantje en een lief kaartje van je..... Dank je wel!
    Joh; wat een belevenissen daar in het verre.... Prachtig om te lezen. Ook leuk dat Nijenheim zo af en toe op je gemoed werkt! (Hahahaaaa....) Zoals je weet blijft het buffelen, en dat gaat gewoon door, ook zonder jou! Iedereen zet zijn beste beentje voor. Jij ook, lees ik!
    Verkering is uit op oudejaarsavond. Niet mijn idee: Pijn en alles wat daar bij hoort. Jij, vrouw met enorm veel levenservaring weet nu genoeg. Perspectief is er nog steeds hoor!
    Het wordt alweer te lang. "Keep up the good job" Nel!!!
    Sterkte, succes en zet hem op!
    Harteleijke groetjes van mij: Rob (de Groot)

  • 23 Januari 2010 - 21:51

    Andrea :

    Ha Nelleke,

    Wat een enerverende belevenissen!
    Ik hoop dat het muizengif intussen effectief is gebleken! (Zo te horen zijn de Tanzaniaanse muizen beter voorzien van voedsel dan de mensen, als ze zo groot worden)
    Slaap je al weer in je eigen huis?
    Fijn dat je zo geniet van alle andere dingen!
    Hartelijke groeten en heel veel plezier en succes met je werkzaamheden daar.
    Andrea

  • 24 Januari 2010 - 07:03

    Vin, Cin En Sanne:

    Hallo lieve Nelleke.

    Bah muizen, zijn ze onder tussen al weg.
    Leuk om je belevenissen te lezen via deze site. Hier gaat alles goed. Met Sanne opschoot is dit berichtje tikken niet zo een succes dus we stoppen maar. We missen je en houden van je. Hele dikke kus van ons 3tjes.

  • 24 Januari 2010 - 15:48

    Marieke Van Gemeren:

    Dag lieve Nelleke,

    Het is weer een spannende ervaring, wat dood eng die hoeveelheid muizen. het bracht mij even tijd naar mijn ouderlijk huis de boederij waar wij er soms ook 's nachts wakker van werden. Onze katten brachten meestal uitkomst. Zijn die daar ook? het is bijzonder in zo'n land te ervaren hoe binnen de kerk, het leven van alledag zo vertolkt kan worden. Je het niet kan verstaan maar het wel ervaart als "goed"Echt een andere cultuur. Als het goed is zit Ronald momenteel in het vliegtuig vanuit Marokko naar huis en heeft ook weer veel belevenissen gehad de afgelopen 10 dagen. Met mij gaat het als "werkloze"goed. Ik gan het bijna ervaren als"sabbatical"periode.
    Geniet van je project en heel veel succes. Groetjes Marieke

  • 24 Januari 2010 - 16:32

    Wim En Bernie :

    Lieve Nelleke,

    Had gisteren Eric aan de telefoon. Realiseerde me dat je al 3 weken weg was. Was in de veronderstelling dat je nog geen reisverslagen had kunnen schrijven, omdat je naar een andere dorp moest reizen. Het is net alsof je gisteren nog bij ons gegeten hebt. Maar leuk om al je reisverslagen weer te lezen. Hier verder alles goed, heeft gisteravond weer gesneeuwd. Wat vervelend al die muizen. Eric komt zaterdag eten. We zullen nu regelmatig je site openen.
    Groet en een dikke knuffek vanuit Zeist.

  • 25 Januari 2010 - 16:32

    Marianne, Suriname:

    Hoi Nelleke,
    Ik zou maar een heel grote kat als huisdier nemen want dat is de meest afdoende remedie! Fijn dat het zo goed bevalt. Veel succes en geniet ervan.
    Groet, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Kilangala

tanzania

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

Thuis

29 Maart 2010

Hallelujah Safari

24 Maart 2010

laatste bericht vanuit Sumbawanga......

16 Maart 2010

Save....

09 Maart 2010

Big surprise.....!!
Nelleke

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 18303

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 01 April 2010

tanzania

Landen bezocht: