een lange reis - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu een lange reis - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van Nelleke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

een lange reis

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

06 Januari 2010 | Tanzania, Mbeya

Het heeft even geduurd voordat ik ingelogd ben (10 minuten, streepje voor streepje) maar dan heb je ook wat! Op dit moment zijn we in Mbyea. Halverwege de reis . Gisteren de reis naar deze plaats gemaakt vanaf Dar es Salaam , 12 uur in de bus en dat is dus best een tochtje! Een nachtje geslapen en op zoek in de stad naar een telefoon, want die van mij bleek dus niet simlockvrij te zijn. En dat kost wel even tijd voordat ze begrijpen wat je bedoelt want de taal spreek ik niet. Al met al is het nu nog steeds niet in orde, maar dat komt vast wel Op dit moment in ieder geval blij dat we kunnen mailen! In Dar es Salaam was het heet , zelfs nog bijnaankomst rond middernacht.Prima overnachtingen gehad in YMCA's Morgen doen we het laatste gedeelte van de reis naar Kilangala, weer 12 uur reizen, maar nu met een jeep. Mozes(uit Kilangala)kwam ons halen want de weg naar Kilangala is heel slecht en met een bus dus bijna niet door te komen Mijn klokje op de computer staat op 50 seconden dus MOET ik er mee stoppen.Hoop jullie zo snel mogelijk weer een berichtje te sturen, maar ben niet zeker van de mogelijkheden.
Liefs, Nelleke

  • 06 Januari 2010 - 10:21

    Siebe:

    Leuk om te lezen dat jullie halverwege zijn,de rest van de rit zal ook vast lukken,die hitte lijkt mij op dit moment ook niet onaardig.
    geniet ervan en doe de groeten aan Trientsje

  • 06 Januari 2010 - 11:28

    Dinie:

    Dag Nelleke,

    Fijn dat je ons op de hoogte kunt houden. Wat een reis hè? Veel sterkte en inspiratie gewenst.

    Hartelijke groet,

    Dinie

  • 06 Januari 2010 - 20:16

    Carla:

    en ik stond vandaag met de kinderen heerlijk op de schaaats, wat een verschil!

  • 06 Januari 2010 - 20:28

    Eric:

    Fijn dat het allemaal goed verloopt! Morgen laatste etappe, ik ben benieuwd. Jullie misschien vast in de modder, wij hier (weer) vast in de sneeuw. Ik heb de plaats boven je bericht maar even veranderd in Tanzania en Mbeya, alleen de temperatuur van NL is blijven staan (krijg ik niet veranderd). Goede reis, op naar Kilangala. Groeten aan Mozes en Trientsje. Liefs, Eric

  • 07 Januari 2010 - 14:17

    Ellen & Tim:

    Hallo mam,

    Als je dit bericht leest ben je hopelijk op je plaats van bestemming. Wel fijn dat Mozes je kwam halen. Wel jammer van je telefoon... Misschien dat Mozes het voor je kan regelen? In Ghana was het zo gepiept kan ik me nog wel herinneren ;-)

    Hier verder alles oke. Errug koud, brrrr.

    Tot snel,

    Liefs Ellen en Tim

  • 07 Januari 2010 - 14:52

    Marlies:

    Fijn om te lezen dat je aangekomen bent! Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen en nieuwe indrukken, dus ik hoop dat je gauw weer een mogelijkheid tot internet hebt!
    Hier alles goed, hier begint het gelukkig weer te sneeuwen, dus morgen de piste weer op!
    liefs, Marlies

  • 10 Januari 2010 - 14:06

    Ria Ad Nij:

    Dat snap je dus wel he, welke Ria. Wat een onderneming om daar te komen. Veel stof happen? Wij zitten dus nu in een winters sneeuwslandschap.
    Veel succes deaar.

    groetjes
    Ria

  • 21 Januari 2010 - 11:02

    Koenhein @tiscali.nl:

    hallo nelleke jij krijgt de hartelijke groeten van Michel de kapper en atuurlijk ook de meiden hiet ik hoop dat alles goed gaat daar groetjes Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mbeya

tanzania

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

Thuis

29 Maart 2010

Hallelujah Safari

24 Maart 2010

laatste bericht vanuit Sumbawanga......

16 Maart 2010

Save....

09 Maart 2010

Big surprise.....!!
Nelleke

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 18300

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 01 April 2010

tanzania

Landen bezocht: